האם כדאי לבשל בבית או להזמין אוכל

תוכן עניינים

אירנה מולדוב – מנהלת תוכן אתר מינט

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

התשובה לשאלה הזאת כבר לא ברורה כמו שהייתה בעבר. אם לפני מספר שנים היינו מסתכלים על נתונים היינו רואים שבאופן חד משמעי היה זול יותר להכין את האוכל בבית מאשר לאכול בחוץ.

אבל היום זה כבר לא בטוח – מחירי המצרכים עלו ואנחנו חיים בעידן שהזמן הוא מצרך יקר לא פחות מכסף.

אז מה זול יותר – להזמין אוכל או לבשל?

כדאי לשקול האם זה יותר זול להזמין אוכל או לבשל ארוחה בעצמך. ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון בעת ההחלטה אם לבשל או להזמין, כגון התדירות שאתה אוכל, כמה זמן יש לך והתקציב שלך.

יש שתי דעות שונות על בישול בבית. יש אנשים שמאמינים שזה יותר משתלם לבשל בבית כי זה חוסך כסף. אנשים אחרים טוענים שביחד עם עלות המצרכים צריך להתחשב בזמן שאתה משקיע בבישול, ולכן הם מעדיפים להזמין את האוכל שלהם במקום.

הכל תלוי במה שאתה מוכן להוציא ומה העדפתך. אם יש לך זמן, אז בישול בבית יחסוך לך כסף בטווח הארוך כי אתה יכול להכין הרבה אוכל בעלות נמוכה – אבל אם אין לך זמן והעבודה שלך דורשת שעות רבות, אז הזמנת האוכל שלך תהיה הרבה יותר קלה פשוטה ומשתלמת לתווך הקצר.

מה בריא יותר – אוכל מבחוץ או לבשל בבית?

כאשר אתם אוכלים בחוץ, אתם משלמים על הנוחות והשירות המהיר ללא שאלה. יש לנו גם נטייה לאכול יותר כשאנחנו אוכלים בחוץ בגלל גורם הנוחות של כל זה.

בנוסף ישנן כמה בעיות בריאות שעלולות לנבוע מאכילה בחוץ ולכן יש אנשים שמעדיפים לבשל בבית. זה כולל הבטחה שהם לא צורכים יותר מדי קלוריות או יותר מדי שומן, צורכים יותר חלבון או ממזערים את צריכת הנתרן

לסיכום בישול בבית בריא יותר לגוף שלך. יש יותר חומרים מזינים במזון שבושל בבית מאשר באוכל שנאכל בחוץ – כך קבע מחקר שנערך על ידי כתב העת British Medical Journal מ -2011 ומצא כי בישול בבית היה בריא יותר מאשר לאכול בחוץ. המחקר הראה כי בישול יכול להפחית את הסיכון למחלות לב והשמנת יתר ולשמור על רמות הכולסטרול בדם.

המחקר גם מצא שאנשים שאכלו בחוץ לעתים קרובות סובלים מעודף משקל, בעלי רמת כולסטרול גבוהה וסובלים ממחלות לב או סוכרת, בהשוואה לאנשים שאכלו בחוץ בתדירות נמוכה יותר.

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות setup

setup הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
דילוג לתוכן