האם מערכת חימום תת רצפתי דורשת תחזוקה שוטפת?

תוכן עניינים

אירנה מולדוב – מנהלת תוכן אתר מינט

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

 

חימום תת רצפתי הינו פתרון מצוין בימי החורף הקרים. החימום גורם לחלל להיות חם ונעים, כאשר החום הינו בדיוק במידה הרצויה ובניגוד למזגנים אינו גורם לאוויר להיות יבש. החום המסופק על ידי מערכת חימום תת רצפתי גם לא מייצר רעש כמו המזגנים, ואנשים שהתקינו מערכת זו בביתם יכולים להרגיש כאילו החורף פוסח על דלתות ביתם, שכן ברגע שהם נכנסים לבית המחומם כל הקור נשאר בחוץ, ולא יאמן – אך אלו הם אינם היתרונות היחידים של מערכת חימום תת רצפתי.

חימום תת רצפתי – לא רק נעים – אפילו חסכוני

לצד התחושה הנעימה המורגשת בחלל של בית או מבנה אחר המחומם על ידי חימום תת רצפתי ועצם העובדה שהמערכת אינה מרעישה או מייבשת את האוויר – דבר שגורם לנו לחוש חוסר נוחות, המערכות החדישות שניתן להתקין בימינו אפילו חסכוניות, עובדה זו הופכת את המערכות לפתרון מצוין עבור אנשים רבים, ואכן, ניתן לראות כי במדינות קרות נהוג להתקין מערכות חימום בבתים. בישראל פחות נהוג לבצע את ההתקנה משום שמדינתנו אינה נחשבת למדינה קרה, אך המעוניינים בתחושה הנפלאה שמקנה המערכת בהחלט יכולים להתקין אותה בביתם וליהנות מחורפים נעימים במיוחד.

חימום תת רצפתי – ממה מורכבת המערכת?

המערכת החכמה מורכבת מצינורות מים שעשויים מנחושת או פלסטיק. את הצינורות הללו מרכיבים מתחת לרצפות המבנה והמים המחוממים זורמים דרכם באמצעות נפט, סולר, חשמל או גז שמתחתם מצויה שכבת בידוד תרמי. את המערכת ניתן לשלב עם דרכי חימום אחרות – כך למשל ניתן לראות בתים בהם מותקנת מערכת החימום לצד רדיאטורים או פתרונות חימום אחרים בעוד כל אמצעי החימום מגיעים ממקור יחיד. כאן יש לציין כי ניתן למצוא בשוק שני סוגים מרכזיים של מערכות חימום – מערכת המבוססת על מים ומערכת חשמלית, המערכות כמובן שונות זו מזו ולכל אחת יש מאפיינים משלה, אך מערכת איכותית שמותקנת על ידי חברה מוכרת תבטיח לבני הבית חורפים נעימים.

היתרונות הרבים של חימום תת רצפתי

כפי שצוין – ישנם שני סוגים מרכזיים של מערכות חימום תת רצפתי וחברה מובילה שמתמחה בתחום ומתקינה מערכת באיכות גבוהה תבטיח לבני הבית חורף חמים ונעים. חברה מקצועית תאפשר לבני הבית ליהנות גם ממינימום תקלות ומינימום תחזוקה, שכן מערכות החימום המתקדמות כמעט שאינן דורשות תחזוקה. מעבר לכך, הפתרון מאפשר לבני הבית לשמור על המראה של החללים, שכן המערכת מותקנת מתחת לריצוף ולא רואים אותה. הדבר מונע סכנות רבות, כמו למשל: מצב בו הילדים יגעו בחימום ויסבלו מכוויות. המערכות בטוחות מאוד גם כי החימום אינו גורם לכאבי ראש – תחושות אלו עלולות להיות תוצאה של שימוש באמצעי חימום מסוגים אחרים. כאשר מתקינים מערכת תת רצפתית ניתן כמובן להתהלך יחפים בבית ואין צורך בנעלי בית או גרביים.

דגשים חשובים להתקנת מערכת החימום

במידה שמחליטים להתקין מערכת בידוד רצפתי חשוב לוודא שהמערכת אמינה וכי הטכנולוגיה מתקדמת. מערכת עמידה בפני רטיבות שעומדת בעל התקנים המחמירים ומגיעה עם אחריות למשך עשרות שנים תבטיח לבני הבית שקט נפשי. כאן נציין כי רצוי להתקין את המערכת במהלך שיפוץ מקיף בבית או בשלב בניית המבנה. כמו כן, יש לוודא כי משאבות המים אמינות והבקרים והחיישנים איכותיים. חברה מקצועית שמתמחה בתחום תוכל לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר ולאפשר לבני הבית ליהנות מכל היתרונות של המערכת הנפלאה.

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות setup

setup הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
דילוג לתוכן